Thursday 7 November 2013

Coklat di Langkawi

Salam,
 
Minggu lepas kawan se-ofis aku berkursus ke Langkawi...jadi tanpa ragu-ragu aku telah mengirimkan beberapa jenis coklat yang memang menjadi pilihan aku dan hubby setiap kali ke Langkawi. Maklumlah...kami nie penggemar coklat yang tegar terutamanya coklat yang dibeli di Langkawi. Harganya murah sangat berbanding coklat yang di jual di supermarket. Duty free lah katakan...So, jom kita layan our favourite chocolate nie...Semuanya sedap-sedap tau!!!....



 
Empat jenis coklat yang pasti masyuuuk...Ferrero Rocher, Hersheys Nuggets (Milk Chocolate with Almond), Ritter Sport Strawberry Yogart dan Roasted Almond Gold Whittaker...dah rasa confirm tergoda.
 

 
Coklat Ritter nie first time aku cuba...Sedap jugak tapi aku tak minat sangat dengan flavour ni sebab ada rasa masam-masam yogurt kat tengahnya, sebenarnya aku tak suka benda yang masam, itu pasallah...hahaha...sepatutnya aku pilih flavour yang lain coz dia ada macam-macam flavour. Ada whole almonds, whole hazelnut, dark chocolate, cornflakes, butter biscuits dan macam-macam lagi...Kena pergi sendiri ke Langkawi lah dan baru boleh shopping macam-macam...hehehe...dan dengan RM10 boleh dapat 3 pek coklat nie...


Hersheys Nugget chocolate milk with almonds tetap menjadi pujaan hatiku dan hubby. Harganya RM 12.50 satu pek dan coklatnya dalam bentuk bar kecil-kecil. Pasti terpukau dengan rasa coklat yang sedap dengan 2 biji whole almonds dalam setiap bar.


Ferrero Rocher nie pulak ada gayanya yang tersendiri... For me, it was a great chocolate with a unique package and marvellous flavour. Takkan terlepas membeli coklat nie setiap kali ke Langkawi because of the cheaper price kat sana lah kan... Pek 30 biji nie, harganya RM 19.90. Sangat berbaloi compare dengan harga di luar Langkawi.


Roasted Almond Gold Whittaker nie ada pek besar dan pek kecil. Pek kecil nie dengan 3 x 450g harganya RM8.50. Beza pek kecil dengan yang besar ialah dia punya almond. Untuk pek kecil, almondnya di potong-potong tapi untuk pek besar di letakkan almondnya sebiji-sebiji. Rasa dia ala-ala coklat van-houten...yang pasti the taste is SEDAP...hehehe

Hopefully, aku boleh berkunjung lagi ke Langkawi suatu hari nanti...Last pergi tahun lepas, 2012..Maybe tahun 2014 plan ke sana lagi dengan hubby. So that, aku boleh bershopping sakan dengan coklat, periuk belanga, pinggan mangkuk dan macam-macam lagi sambil beraktiviti ke pulau-pulau yang cantik di sana.

No comments:

Post a Comment