Wednesday 4 February 2015

ROTI ROCK

As salam,

Jom berdoa dululah... Ya Allah, pada pagi ini kami nikmati afiat pemberianMu (keselamatan dari mara bencana) dan terjaganya rahsia-rahsia (dosa-dosa)ku, maka sempurnakan nikmat-Mu, afiat-Mu dan penjagaan-Mu itu atasku, di dunia dan akhirat..amien..

Dah lama aku tak menulis, so terasa macam kaku pulak dok depan komputer nih...huhu... Hari nie aku just nak share a very simple menu for breakfast...selalu aku makan nie kat Restoran Tomato, Medan Gopeng, Ipoh...Tapi dek kerana keterujaan dengan roti nie..maka aku dengan senang hati membuatnya kat dapurku sendiri untuk di makan bersama Mr. Husbenku... hehe...

Sangat la senang membuatnya... tapi tak leh makan selalu, nanti jadi bambam pulak... hehe... Roti nie dipanggil Rock oleh tuan punya Restoran Tomato tue.. so aku kekalkanlah jugak namanya as ROCK....so kita panggil dia Roti Rock je lah...Peace you!!!
 

 
 ROTI ROCK
(Hidangan untuk 2 orang)
 
4 biji telur
4 keping roti
sedikit butter
kicap cair
 
Cara:
  • Rebus telur dengan api sederhana selama 7 minit untuk hasilkan telur separuh masak.
  • Sapukan butter ke atas permukaan roti.
  • Bakar roti sehingga permukaan roti kekuningan.
  • Pecahkan telur separuh masak ke atas permukaan roti.
  • Hidang bersama kicap cair.
SELAMAT MENCUBA.... :-)



No comments:

Post a Comment